جزوه آموزشی نرم افزار مپ سورس (Map Source)

دسته بندي : مهندسی » نقشه برداری
دانلود جزوه آموزشی نرم افزار مپ سورس (Map Source)،
در قالب pdf و در 23 صفحه.


آشنایی با نرم افزار Map Source و نسخه ارائه شده آن:
زمانی که شما یک دستگاه گیرنده گارمین می خرید، مانند همه دستگاه های الکترونیکی به همراه دستگاه، یک نرم افزار ارتباط دهنده بین دستگاه و کامپیوتر نیز به شما داده می شود. این نرم افزار با نام مپ سورس معروف است و زبان مشترک شما و گیرنده است.

نرم افزار مپ سورس نرم افزار پیچیده و با قابلیت های فراوانی نیست. تنها وظیفه نقل و انتقال دیتا، مشاهده دقیق تر داده های ذخیره شده در گیرنده، تولید برخی مسیرها و موارد مشابه به این را انجام میدهد. شرکت گارمین به صورت پیش فرض نقشه های از کل دنیا را بر روی نرم افزار خود قرار داده که قابلیت انتقال به گیرنده را نیز دارد. البته این نقشه ها به جزئیات فراوان نیست و تنها راه های اصلی و مرزهای کشورها در آن مشخص شده است. در صورت نیاز به نقشه های دقیق تر باید به شرکت های تولید کننده این نقشه ها مراجعه و نقشه های دقیق تر را خریداری کرد.

با این حال نرم افزار مپ سورس که یک نرم نرم افزار تخلیه جی پی اس است نقش مهمی در ارائه کروکی های صحرایی و زراعی ایفا می کند. برداشت هاي صحرايي پروژه هاي انجام شده در محل كه بصورت دستي و يا با دستگاه جي پي اس(GPS) انجام شده است، براي ثبت آن ها و برداشت كروكي هاي دقيق احتمالي از نرم افزار مپ سورس(Mapsource) استفاده مي شود. هر چند قسمت Help هر نرم افزاري بهترين آموزش را داراست، ولي گاهي بعضي از منوها و يا جملات نياز به تفسير دارند كه با آماده نمودن اين پاور پوينت آموزشي سعي در رفع ابهام استفاده از نرم افزار شده است. آن چه كه در يك طرح تحقيقاتي اهميت دارد اطلاعات آن پروژه هست و نگهداري آن از اهميت به سزايي برخوردار است. مسير، طول، مساحت، كروكي و مختصات جغرافيايي اطلاعاتي است كه با دوربين، جي پي اس و ... برداشت مي شود و اين اطلاعات براي بررسي و تحليل وارد نرم افزار Mapsource مي شود و مي توان از آن نقشه هاي مورد نظر را كپي برداري و يا خروجي گرفت.

قبل از آن که به توضیحات و بررسی نرم افزار Mapsource بپردازیم، لازم است در مورد سامانه موقعیت‌یاب جهانی GPS مطالبی را به صورت خلاصه ارائه نماییم تا درک مطلوبی از کارکرد نرم افزار Mapsource داشته باشیم.
دسته بندی: مهندسی » نقشه برداری

تعداد مشاهده: 28899 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:1,424 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    این آموزش مناسب نقشه برداران و افرادی هست که کارشان با ترسیم نقشه صحرایی و زراعی هست. برای یادگیری بهتر این آموزش پیشنهاد می کنیم نکته به نکته مطالب آن را با دقت بیشتر با نرم افزار اجرا کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    این فایل حاوی 23 صفحه در قالب pdf می باشد که توسط گروه آموزش اوکا تهیه و تنظیم شده است. لازم به ذکر این آموزش حاوی تصاویر رنگی و با کیفیت بوده و جزو آموزش های تصویری می باشد که به راحتی می توانید مطالب آن را یاد بگیرید.