پاورپوینت تيپ هاي شخصيت نظريه مایرز، ربريگز

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود پاورپوینت با موضوع تيپ هاي شخصيت نظريه مایرز، بريگز،
در قالب ppt و در 78 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مطالعه تیپ های شخصیتی تا حدود زیادی مدیون یافته های کاترین بریگز و ایزابل بریگز مایرز است. مایرز بریگز با توجه به اهتمام نظری کارل یونگ کارشان را شروع کردند و بعد با بسط دادن آن، امکان استفاده علمی از آن را میسر ساختند. یونگ معتقد بود که سه ترجیح شخصیتی و 8 تیپ شخصیتی وجود دارد. کاترین بریزگز و ایزابل بریگز پس از بررسی مفصل به این نتیجه رسیدند که 4 ترجیح شخصیتی و 16 تیپ شخصیتی وجود دارد.
وسیله ارزیابی مربوط به نظریه شخصیت یونگ تیپ نمای مایرز-بریگز است که کاترین کوک بریگز و ایزابل بریگز مایرز در دهه 1920 آن را ساختند (MBTI). کاترین بریگز به شباهتها و تفاوت های بین شخصیت ها علاقه مند بود و او در سال 1923 کتاب تیپ روان شناختی یونگ را مطالعه کرد و دریافت که دیدگاه او درباره شخصیت با دیدگاه یونگ شباهت دارد. او به همراه دخترش ایزابل پرسشنامه خودسنجی پرطرفداری را ساخت. ایزابل بریگز مایرز و ماری مک کالی در سال 1975 مرکز کاربردهای تیپ روان شناختی را برای آموزش و پژوهش تیپ نمای مایرز-بریگز دایر کردند.
در سال 1979 انجمن تیپ روان شناختی دایر شد.
نظام تیپی ارزیابی شخصیت، میتنی بر چهار جنبه اولیه از شخصیت انسانی است: ما با دنیا چگونه در تبادل و تعامل می شویم، انرژی خود را به کجا هدایت می کنیم، به طور طبیعی متوجه چه اطلاعاتی می شویم، چگونه تصمیم می گیریم و اینکه آیا ترجیح می دهیم در شرایط سازمان یافته تری فعالیت کنیم یا استقلال بیشتر را ترجیح می دهیم. این جنبه های شخصیت انسانی را بعد می نامند زیرا هر کدام را می توان به شکل یک پیوستار میان دو نهایت تصویر نمود.
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 6072 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 78

حجم فایل:2,165 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 78 اسلاید، قابل ویرایش.