تحقیق آرتروز

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع آرتروز ،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
آرتروز از شايعترين بيماريهاي مفصلي است كه در اثر تخريب مفصل‌هاي گوناگون ايجاد مي‌شود. اين بيماري ميليونها نفر در جهان به ويژه افراد مسن را تحت تاثير قرار داده است. اين بيماري به صورت كند و آهسته پيشرفت كرده و انسان را دچار دردهاي متناوبي مي‌سازد.
جهت پي بردن به بيماري لازم است شناختي از ساختار مفصل و غضروف داشته باشيم:
غضروف ماده‌اي است لغزنده و تحت فشار كه در انتهاي استخوان قرار داد. اين ماده كه تشكيل دهنده مفصل است همواره در معرض فرسايش قرار دارد. مفصل و غضروف درون آن با پرده هايي به نام غشاهاي سينوويال احاطه مي‌شوند كه مايعي را به داخل كپسول مفصلي ترشح مي‌كند. اين مايع با محافظت و نرم كردن غضروف موجب حركت آزاد مفصل مي‌شود. بدن با بازسازي غضروف كه دائماً در حال فرسايش است غضروفهاي سائيده شده را جايگزين مي‌كند. مادامي كه اين فرآيند يعني خارج كردن غضروفهاي فرسوده و بازسازي غضروف جديد تعادل داشته باشند مفاصل نيز سالم مي‌مانند. از آغاز 40 تا 50 سالگي سرعت ترميم مفاصل شروع به كم شدن مي‌كند و اگر اين آهستگي زيادتر شود، روز به روز سلولهاي مفاصل با تحمل كار زياد ناتوانتر مي‌شوند و اين آغاز آرتروز است.
اولين قسمتي كه در آرتروز آسيب مي‌بيند غضروف است كه نا هموار و فرسوده مي شود. بعد از تخريب غضروف استخوانهاي مجاور دچارضايعه مي گردند و در آخر سفت شدن مايع مفصلي و كپسول مفصلي رخ مي‌دهد.

دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 522 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:133 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.