تحقیق بیماری آسم و تاریخچه آن

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع بیماری آسم و تاریخچه آن،
در قالب word و در 32 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
تاريخچه بيماري آسم :
آسم اختلالي است كه از شناخت و توصيف آن، بيش از د و هزار سال مي‌گذرد، آسم در اصطلاح يوناني به معناي نفس نفس زدن مي‌باشد. جالينوس كه در سال 1315 قبل از ميلاد ديده به جهان گشود تصوير غلطي از آسم به جهان پزشكي ارائه داد. اومعتقد بود كه علت آسم مكانيكي است وبه خاطر جمع شدن مواد زائدي است كه از مغز سرازير شده و در قسمتهاي فوقاني و تحتاني دستگاه تنفس جمع مي‌شود. جالينوس بين تنگي نفس وآسم تشخيص افتراقي قائل نبود.در انجيل نيز ازآسم ياد شده است. سنير پزشك نامي قرن هفدهم علت آسم را هجوم موادي از كبد به داخل ريه مي‌پنداشت و بر اين تصور بود كه اين مواد چسبنده باعث انسداد تراشه وبرونشها مي‌شود و اين دانشمند تصور جالينوس را در مورد آسم مردود دانست (حسيني، 1370، ص 30) 
توماس سيدنهام كه به سقراط انگليسي‌ها معروف است اذعان داشت "آسم علامتي از يك بيماري نهفته‌ي ديگري است "و او تنگي نفس و ارتوپنه را هم تراز آسم مي‌پنداشت و براي درمان آسم خون گرفتن وتميز كردن راههاي هوايي را توصيه مي‌كرد. (خدا خواه. 1373، ص 50)
ويليس توصيف جديدتري از آسم بيان داشت و دوره‌اي بودن آن راشرح داد. ابرليس دانشمند آمريكايي حمله‌اي بودن آسم را بيان داشت وهمچنين مواد محرك و تحريكات عصب واگ را در پاتوژنر اين بيماري بيان نمود. (حسيني، 1370، ص 30) 
متخصصين در ارائه تعريف دقيق وجامع از آسم با مشكلات عمده اي مواجه بودند. اول آنكه از بيماريهايي است كه مدام در حال تغيير بوده وتعريف آن بستگي به ملاحظه يك مرز قراردادي و انتزاعي بين وضع نرمال وحالت آسمي دارد، دوم اين كه وضعيتهاي ديگري هم مي‌توانند علائم شبيه آن ايجاد كنند (خدا خواه، 1373، ص 50) 

دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 1173 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:161 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 32 صفحه، قابل ویرایش.