تحقیق بهداشت محیط زیست

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع بهداشت محیط زیست ،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه 
روند رو به رشد آلودگی‌های محیط زیست در جهان امروز و افزایش بحرانهای زیست محیطی موجود، مباحث مربوط به این رشته را در سطوح مختلف بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و استانی در محور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های كلان كشور و استان قرار داده است.  لزوم مشاركت همگانی در حفظ محیط زیست ایجاب می‌كند كه فرهنگ زیست محیطی در بین عموم، گسترش یافته و اقشار مختلف اجتماع از مباحث و مسائل مربوط به محیط زیست آگاهی بیشتری یابند. 
در این میان یكی از گروههای مهم اجتماعی كه نقش اساسی در فرهنگ‌سازی و نهادینه ساختن رفتارهای مثبت و هنجارهای زیست محیطی در جامعه دارند مادران هستند. این گروه تأثیرگذار چنانچه از معضلات زیست محیطی موجود اطلاع بیشتری به دست آورند بنا به حس مادرانه و مهر ذاتی به فرزندان خود در حفظ حقوق اولیه نسلهای آینده مهین وارد عمل خواهند شد و با حركتی فراگیر در اصلاح سوء رفتارهای زیست محیطی فرزندان و نزدیكان خود خواهند كوشید. 
مجموعه حاضر گامی كوچك است در تحقق این هدف بزرگ ، به طور قطع این گامهای كوچك در دلهای بزرگ مادران دوراندیش انگیزه‌ای ایجاد خواهد كرد تا دست و اندیشه آنان را در پاكسازی و بهسازی محیط و ارتقای فرهنگ محیط زیست در جامعه به كار اندازد. 
آب 
آب مایه حیات است، زندگی تمام جانداران به آب وابسته است و تمام فعالیت‌های انسان هم به آب نیاز دارد بیشترین مصرف آب در سه بخش كشاورزی، صنعت و مصارف خانگی است. مقدار آب تولید شده در طبیعت تقریباً ثابت است ولی به دلیل افزایش بی‌رویه جمعیت و مصرف نادرست از این منابع ارزشمند، امروزه با بحران آب مواجه شده‌ایم. 
آب به دو صورت آبهای سطحی و زیرزمینی وجود دارد آن بخش از آب برف و باران كه روی زمین جاری است و به صورت نهرها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریاها دیده می‌شود آب سطحی نامیده می‌شود و بخش دیگر هم در زمین نفوذ می‌كند و آبهای زیرزمینی را به وجود می‌آورد و ما به وسیله چشمه ، قنات و حفر چاه به آنها دسترسی پیدا می‌كنیم. 
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 3083 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:158 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.