تحقیق اسكوربرد ورزشي

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقیق با موضوع اسكوربرد ورزشي،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
با توجه به شكل اسكوربرد مراحل ساخت آن به ترتيب و به طور جداگانه توضيح داده خواهد شد.(شكل صفحه بعد)
سون سگمنتها در اينجا به صورت مالتي پلكس استفاده شده اند. كه اين عمل باعث شده I/O كمتر و در نهايت نور مطلوبتر را داشته باشيم و نيز توسط اين عمل و با استفاده از برنامه استفاده شده در ميكرو در هر لحظه يك سون سگمنت روشن خواهد شد و چون فركانس كار بالاست ، چشم تمامي سون سگمنت ها را همزمان روشن مي بيند. كه با اين عمل ما در هر لحظه جريان يك سون سگمنت را تامين مي كنيم .كه در غير اين صورت جريان مصرفي بالا رفته و نياز به ترانس سوئيچينگ در پاور و ترانزيستور قدرت در درايورها مي باشد. نحوه ي مالتي پلكس كردن سون سگمنتها به اين صورت مي باشد كه سگمنتهاي G ... و c وb وa هر سون سگمنت به يكديگر وصل مي شوند. همانند شكل (شكل دو صفحه بعد)
با اين كار در مجموع ما فقط هفت سگمنت را از همه ي سون سگمنت ها را در اختيار داريم كه توسط ICULN2003 به يكي از پورت ها متصل مي شوند. و آند هريك (سون سگمنت به صورت آند مشترك مي باشند)از سون سگمنتها به برد درايور آن مي رود.و در برد درايور يك ترانزيستور PNP (براي هر سون سگمنت) به شماره ي BC640 استفاده شده كه تغذيه خود درايور 20 ولتي است.
     علت استفاده از درايور اين مي باشد كه علاوه بر جريان مصرفي بالاي سون سگمنت ولتاژ كاري آن .9 ولت مي باشد و چون ولتاژ خروجي ميكرو 5 ولت است به اجبار از درايور استفاده شده. كه پايه ي بيس ترانزيستور همراه با يك مقاومت 1k به پايه ي خروجي  ICULN2003 و پايه كلكتور مستقيماً به منبع 20 ولت و پايه اميتر به تغذيه سون سگمنتها متصل شده. با دادن پالس به بيس هر يك از ترانزيستور ها، ترانزيستور به اشباع رفته و ولتاژ كلكتور اميتر آن در حد صفر و به اين ترتيب آند سون سگمنت به منبع تغذيه متصل مي شود. قسمت نمايش پنالتي هم كه براي هر تيم از 5 قسمت تشكيل شده هر قسمت شامل LED,4 دو رنگ كه به صورت كاتد مشترك متصل شده اند . هر LED داراي 3 پايه كه يكي كاتد و يكي ديگر رنگ سبز و ديگري رنگ قرمز را داراست .
به اين ترتيب ما مي توانيم براي هر تيم 5 پتالتي را نمايش دهيم. پايه هاي LED (رنگ هاي سبز و قرمز) به خروجي IC4028 متصل شده. كه براي هر تيم از يك IC استفاده شده. توضيح بيشتر در مورد IC در فصل آمده. براي راه اندازي 
و نمايش پنالتي ها نيز از درايور استفاده شده است. كه در برد درايو از يك ترانزيستور C945 (براي هر قسمت از يك تيم) استفاده شده است . كه آند LED ها به پايه ي اميتر ترانزيستور متصل مي شود.كه با دادن پالس به بيس آن ترانزيستور كه به اشباع رفته و LED را روشن مي كند.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 1909 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:394 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.