تحقیق مفهوم طراحی

دسته بندي : مهندسی عمران » طراحی
دانلود تحقیق با موضوع مفهوم طراحی،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
هنگامي كه يك مهندس معمار ، به ساختن خانه اي ( مي انديشد) و قبل از طراحي ابعاد و موقعيت زمين ، وشرايط بومي و اقليمي و امكانات فني را بررسي  مي كند ؛ به نيازهاي فردي و جمعي افراد خانواده توجه كرده ، شرايط آسايش روحي و جسمي ، فعاليت هاي فردي و نيازهاي اجتماعي و فرهنگي آنها را در نظر مي گيرد و براي ايجاد يك فضاي زندگي مانوس ، زيبا ، كارآمد و ايمن ، راه حل و طرح مناسبي تصور ، ترسيم و عرضه مي كند در واقع او نيز ( طراحي ) مي كند . 
آيامي شود بين طرح ريزي و طرراحي كردن كه به معرفي محصول ساخته شده اي منجر مي شود تمايز قائل  شد ؟ و يا وجه اشتراك يا تفاوت هاي آنرا بررسي كرد ؟ 
انسان براي انجام پيش انديشه كارها ، نياز به ( تفكر ) ،( تصور ) و (طراحي كردن )است (طراحي)،‌وسيله ساختن آباداني و تمدن است .
مي توانيم از خود بپرسيم كه يك طرح جديد چرا و چگونه  پديد مي آيد و مفاهيمي مرتبط با مقوله طراحي و طراحي معماري كدامند ؟ 
ما مي توانيم با استفاده از قدرت حافظه و تخيل آنچه را كه قببلاً ديده ايم تجسم كنيم و مي توان به كمك تفكر و تخيل و قدرت خلاقيت درباره آنچه كه ممكن است باشد تعمق كنيم و تصويري از آنچه كه مي تواند باشد ، مجسم سازيم و آنرا ترسيم نموده ، با ديگران در ميان بگذاريم .
طراحي ، تلاش انديش مندانه ، خلاقانه است و از تفكر ، شروع و به ارائه محصولي زيبا ، كار آمد و اصيل ختم مي شود .و طرح نهايي هميشه عمق انديشه و بصيرت طراح را در خودئ باز مي تواند و حكايت گر عمق احساس و سليقه اوست .
برنامه فيزيكي پروژه
هر پروژه معماري ، براي تعمين اهداف مشخص با انجام فعاليت معيني طراحي مي شود . 
فضاي مورد نياز هر پروژه بر اساس نوع فعاليت ها و دسته بندي آنها مشخص مي گردد. ابعاد و مشخصات فضاها با توجه به نوع و حجم فعاليت ها ، مبلمان و لوازم مورد استفاده و. استانداردهاي موجود معين مي شود . به فهرست فضاهاي مورد نياز هر پروژه كه تعداد ، مساحت و ويژگي هاي اصلي آنرا در بر مي گيرد ، اصطلاحاً ( برنامه فيزيكي پروژه ) مي گويند 
دسته بندی: مهندسی عمران » طراحی

تعداد مشاهده: 1903 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:2,605 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.